Scholing Volwassenen.
Verbeter de wereld begin bij jezelf, is een aloude spreuk. Na hier een tijd naar gekeken te hebben geloof ik dat het klopt, en er is ook een samen nodig voor het verbeteren van de wereld. Als ik mijn uiterste best doe om mijn groenten Biologisch te verbouwen, en mijn buurman spuit zijn tuintje wel, dan voelt het soms zinloos. Wind, water en lucht zijn gedeelde mediums, die de hele wereld over gaan. Dus wat mijn buurman doet, heeft effect op mijn wel en wee. Als het bewustzijn groeit zullen deze dingen veranderen, en zal er een ander gewoon ontstaan. En er zullen altijd mensen zijn die niet willen, of niet durven. Hier kunnen we niks aan doen. Belangrijk is om het zelf wel zo goed mogelijk te doen, en hierover gewoon te doen. Om je eigen waarheid te zoeken, is het belangrijk om te onderzoeken tussen alle mogelijkheden wat voor jou klopt. Alle zaken hebben vele kanten, en naast het kijken naar verschillende perspectieven, en het ook mogelijk om zelf te groeien in je eigen perspectief. Een belangrijk onderdeel van dit onderzoek is "wat u niet wilt wat u geschied, doet gij dat een ander ook niet...." We ademen allemaal dezelfde lucht, we drinken allemaal van het zelfde water. Hoe gaan we hier mee om?
Scholing
Kinderen.
Zoals wij als kind ons leven begonnen zijn, hebben wij alles geleerd wat ons gepresenteerd is. Alles wat ouders, school en het sociale milieu belangrijk vonden, is ons verteld als waarheid. Deze dingen zijn nu, als volwassene, belangrijk om voor te vechten. Maar stel nu eens dat er een andere manier is die beter bij het kind past. Of er zijn 100.000 ouders die hun kinderen anders opvoeden. Zijn die dan fout? Natuurlijk krijgt ieder kind zijn dingen mee van zijn ouders, en dat is fijn. Dat maakt ook dat familie gewoonten blijven bestaan. En ik ben er van overtuigt dat het goed is om je kinderen dingen te leren die niet voorhanden zijn binnen je gezin. Er zijn nieuwe methoden, die op een ander vlak dan de normale te leren kennis, heel veel voordeel kunnen opleveren voor de kinderen. Als het gaat over samen spelen, gewoon een rustmoment nemen, het omgaan met emoties, ruzie maken. Je telefoon eens laten liggen, en met elkaar een potje voetbal doen. Jongens/Meisjes allemaal door elkaar. Ieder met zijn eigen kwaliteiten. Accepteren dat iemand anders een andere keuze maakt, en daar niet over oordelen. maar zien dat dit ook een voordeel kan brengen, ookal mislukt de actie. Een veilige leeromgeving maakt dat er nieuwe deuren opengaan. Het gaat niet om prestatie, maar om welzijn.
Fan of Life
Regels?
Belangrijk is om vooraf te vertellen welke regels gelden bij de trainingen die Fan of Life verzorgt.
-
Je doet vrijwillig mee.
-
Je mag ieder moment stoppen met de oefening.
-
Geen lichamelijk contact zonder wederzijdse toestemming.
-
Alles wat er gebeurt blijft binnen de groep. Zowel wat er als oefeningen gedaan wordt, dan wat de mensen in de trainingen zeggen.
-
Je houd zelf de verantwoording voor je persoonlijk welzijn, dat betekend dat je je grenzen aangeeft wanneer die geraakt worden.
-
Fan of life stimuleert om niet relaties aan te gaan binnen de groepen. De leer is van een ieder persoonlijk.
Wat doet
Fan of Life?
Voor volwassenen hebben we een leertraject waar je overzicht krijgt over de mogelijkheden die er zijn om jezelf te ontwikkelen, en ook welke manier van ontwikkelen bij je past.
* Lichamelijke trainingen
* Mentale trainingen
* Spirituele trainingen
* Emotionele trainingen
* Energetische traingen
Ieder dagdeel is er een andere trainer die vanuit zijn perspectief theorie en oefeningen verzorgt. Hierdoor kun je zelf kijken en voelen of dit bij je past of dat die niet voor jou is.
Graag horen we na de trainingen een "Ja" of een "Nee" of de training je iets gedaan heeft, en of de trainer je ligt ja of nee. Zo leer je zelf eerlijk te zijn, en hebben de trainers input of overkomen bij de mensen.
Voor kinderen doen we spelletjes, creatieve-, sportieve-, actieve oefeningen. Praat spelletjes, leren over de natuur, het bouwen van een hut, het verbouwen van worteltjes, of ander voedsel. We bieden een ondersteunende en open en veilige omgeving. Voor kinderen vanaf 5 jaar beginnen we met speeluurtjes. er is grote mate van vrijheid voor de kinderen om hun eigen pad te kiezen. Zolang ze de andere kinderen niet storen.